Wrzesień, 2016

Do źródeł Cyryla.

Niedziela, 11 września 2016 · dodano: 11.09.2016 | Komentarze 0

Przy niedzieli w wolnej chwili, wsiadłem na rower i ruszyłem przed siebie. Początek to standard, na obwodnicę i określenie skąd i jak wieje. No i jak nie ma konkretnych planów, to wymyślenie jakiejś trasy. Tak też było i dzisiaj. No i padło na Ziębice, w tym roku tam nie byłem a chciałem przejechać co najmniej z 75 km.
Główną drogą do Ziębic tam skręt na Strzelin, dalej do Nowego Dworu i tam w prawo na Kalinowice. Ale zanim dotarłem do Nowego Dworu, wstąpiłem do pobliskiego lasu pod Kalinową Górkę gdzie wypływa źródło Cyryla.

Z wcześniejszych lat wiedziałem, że coś tam jest bo widywałem jak ludzie z bańkami tam chodzą. A że mało miałem picia, a upał okropny to postanowiłem to miejsce odwiedzić, by zatankować do bidonu.

Było tam z 6 osób, każdy po kilka baniaków, ale puścili mnie bym mógł swój bidon napełnić. Nie spodziewałem się takiego miejsca tam, stół z ławami do odpoczynku i szlak czerwony z drogowskazem.

Stamtąd ruszyłem do Nowego Dworu a dalej do Kalinowic, tam nie pojechałem prosto do domu tylko na Bożnowice. Ładne tereny tam są, pagórki, lasy i ogólnie ciekawa sceneria. Między innymi takie oto samotne drzewa, jak ta brzoza.

W Bożnowicach skręciłem w prawo na Sarby, po drodze przez Konary, gdzie znajduje się stary ale odnawiany folwark z Pałacem.

Pałac już funkcjonuje, pozostałe zabudowania są remontowane.

W Sarbach okazało się, że schodzi mi powietrze z tylnego koła, wkurzyłem się ale nie spanikowałem, wkurzyłem, bo wczoraj też złapałem gumę. No pech pomyślałem, na szczęście nie musiałem zmieniać tylko dopompowywałem co jakiś czas i tak dotarłem do domu.
Trasa to: Grodków, Sarby, Stanica, Wigancice, Kalinowice Dolne, Ziębice, Nowy Dwór, Kalinowice Górne, Bożnowice, Konary, Sarby, Jagielnica, Rogów, Strzegów, Grodków.

Nic nie przychodzi mi do głowy.

Sobota, 10 września 2016 · dodano: 10.09.2016 | Komentarze 0

Po wczorajszych przygodach na oddziale urologii w Opolu postanowiłem dzisiaj pobudzić mojego "obcego" do dalszej drogi.
Wyruszyłem przed siebie i między innymi chciałem odwiedzić groby żołnierzy wyklętych z oddziału Bartka, z Podbeskidzia którzy zostali zamordowani w pobliżu Grodkowa, a konkretnie w Starym Grodkowie na dawnym niemieckim lotnisku.
Znając mojego pecha, to oczywiście nie obyło się bez złapania gumy, gdy wjechałem na polne drogi lasów lotniska. Miejsca pochówku nie odnalazłem, bo w gruncie rzeczy trochę się zeźliłem. pojechałem widać w stronę gdzie nie powinienem jechać. Może następnym razem uda mi się odnaleźć to miejsce.
Po zmianie dętki pojechałem do Skoroszyc a tam odwiedziłem dwie nowe miejscowości, Czarnolas i Mroczkową. Później już powrót do domu.

Osiek i Lipowa

Czwartek, 1 września 2016 · dodano: 10.09.2016 | Komentarze 0

Nic specjalnego i szczególnego. Po prostu taki sobie dystans.
No jazda przed wyjazdem na Mazury.
Dzisiaj wieczorem kierunek Mazury.