Październik, 2015

• Aktywność Wędrówka

Rudawiec i Kowadło w jednym przejściu.

Niedziela, 25 października 2015 · dodano: 17.11.2015 | Komentarze 0

Kolega nie miał jeszcze w swojej kolekcji KGP Rudawca orz Kowadła. Pierwszy leży w Górach Bialskich a drugi w Górach Złotych. Szczyty te leżą w bliskiej odległości od siebie, dojść na nie można z Bielic. ale z jednego na drugi nie ma bezpośredniego dojścia i by je zdobyć, należy wejść na jeden, zejść do Bielic i dopiero wejść na drugi, no chyba że .......
Samochodem dojechaliśmy do końca drogi w Bielicach, stanęliśmy na parkingu obok leśniczówki. Obraliśmy cel, najpierw Rudawiec a później Kowadło.

Ruszyliśmy wzdłuż Białej Lądeckiej, na której jest małe spiętrzenie w postaci dwóch zbiorników.

Po drodze na szlaku jakieś ruiny. Może schronu turystycznego lub czegoś innego.

W jednym miejscu jest drogowskaz na szlaku, że odbijając z niego za 150 metrów trafimy na schron turystyczny. Postanowiliśmy to sprawdzić.

Schron nowo postawiony, na dole stół i ławy a na górze miejsce do spania. Obok można rozpalić ognisko, gdyż nie jest to jeszcze na terenie parku.

Po obejrzeniu schronu wróciliśmy na szlak i ruszyli w kierunku szczytu.

Dotarliśmy do granicy. Stąd w prawo i w kierunku szczytu.

Minęliśmy szczyt Iwinka i dalej do miejsca gdzie stał drogowskaz z czeską nazwą Rudawca. Polska hora czyli Rudawiec.

Rudawiec zdobyty.

Wracając doszliśmy do miejsca, gdzie szlak odbija w lewo. Dalej biegnie granica ale bez szlaku pieszego. My mieliśmy wrócić do Bielic i podejść na Kowadło. No chyba że .... no właśnie. Wpadliśmy na pomysł, by iść wzdłuż granicy i dojść najpierw do czeskich szlaków na Przełęczy Trzech Granic a stamtąd na Kowadło. Wiedziałem, że idąc granicą nie zgubimy się, a widać było, że jakaś ścieżka obok słupków wiedzie.

Ruszyliśmy przed siebie. Pokonaliśmy kilka wzniesień i przełęczy. W którymś miejscu Jarek zaproponował, by odnaleźć najwyższy szczyt Gór Bialskich - Postawną. Przeanalizowaliśmy mapy i będąc w pobliżu, wypatrywaliśmy jakiejś ścieżki odbijającej w lewo. Postawna nie leży na granicy, tylko kilkaset metrów od niej.

Trochę kluczyliśmy zanim dojrzeliśmy tabliczki. Postawna odnaleziona i zdobyta.
Chcieliśmy tu zrobić popas, ale teren był tak podmokły że nie było możliwości usiąść. Postanowiliśmy iść dalej.

Wróciliśmy na granicę i dalej w kierunku kolejnego szczytu, tym razem granicznego. Przed nami Brusek. Ciekawe na tym terenie wzniesienie.

Brusek zdobyty.

Widok z Bruska w kierunku zachodnim. Tą ścieżką przyszliśmy.

Na Przełęczy Trzech Granic zrobiliśmy sobie odpoczynek. Wyciągnąłem termos z herbatą i kanapkę. Towarzysze podobnie.

Stąd na Kowadło wzdłuż granicy biegnie szlak żółty.

Po drodze jest kilka wzniesień, pierwsze z nich to Smrek Trójkrajny 1117 m n.p.m. Wysokość taka sama jak Postawnej. Chciałbym zaznaczyć, że jesteśmy już na terenie Gór Złotych. No i tu nasuwa się pytanie, dlaczego ten szczyt nie jest najwyższym szczytem Gór Złotych tylko Kowadło, które jest niższe.

Ruszyliśmy dalej, przed nami kilka podejść i zejść.

Kowadło widoczne w oddali. Za tym wzgórzem, za tym lasem ostatnie podejście dzisiejszej wędrówki.

Na przełęczy przed Kowadłem do szlaku żółtego granicznego dołącza szlak zielony z Bielic. Z tym, że po jakiejś odległości, trudno mi to teraz określić odbija on w lewo i nie biegnie już wzdłuż granicy. My podążyliśmy do końca żółtym.

W jednym miejscu znajduje się ciekawe kamieniste podejście.

Na końcu którego jest punkt widokowy.

Widok na Rychlebskie Hory.

Kowadło 989 m n.p.m. zdobyte. Najwyższy szczyt Gór Złotych.

Ze szczytu by nie wracać tą samą drogą wracaliśmy szlakiem zielonym.

W drodze do Bielic.

Kowadło widziane z Bielic.

Koniec wędrówki.
Trasa bardzo ciekawa, zwłaszcza te fragmenty wzdłuż granicy. Najciekawszy tam gdzie nie ma szlaku, czyli okolice Postawnej i Bruska.

Kategoria Wędrówka

• Kalorie 2030kcal

Jesienna przejażdżka.

Sobota, 24 października 2015 · dodano: 24.10.2015 | Komentarze 0

I znowu dłuższa przerwa. Na początku miesiąca zapowiadało się że będzie jazda, jak się okazuje, nie tak do końca. Ostatnia jazda miała miejsce dwa tygodnie temu. Dzisiaj pogoda sprzyjała, więc wybrałem się na przejażdżkę.
Nic szczególnego, trasa już w tym roku przebyta, żadnej nowej miejscowości, ale kilometry są.
Trasa to:
Grodków - Strzegów - Chróścina - Pniewie - Grodków i obwodnica.

Nysa i okolice.

Sobota, 10 października 2015 · dodano: 12.10.2015 | Komentarze 0

Piękny sobotni dzień pozwolił na przejażdżkę i na to by odwiedzić kilka nowych miejscowości.
Trasa to:
Jędrzejów - Biechów - Godkowice - Nowaki - Radzikowice - Sękowice - Jedrzychów - Nysa - Rusocin - Piątkowice - Lasocice - Sidzina - Skoroszyce - Grodków

Do Gracz.

Sobota, 3 października 2015 · dodano: 04.10.2015 | Komentarze 0

Wyjazd do Gracz. Nie wiele czasu miałem bo po południu do Wrocławia na koncert Kabanosa.

Kamiennik i inne wioski.

Czwartek, 1 października 2015 · dodano: 01.10.2015 | Komentarze 0

Pogoda sprzyjająca, pomimo porannego przymrozku. Szron na trawie i dachach i lód na szybach. Po południu się ociepliło i można było wyruszyć w trasę. Nawet nieźle mi się jechało, pomimo wiatru i dłuższej przerwy. Odwiedziłem nowe miejscowości do kolekcji. Zapuściłem się w tereny zwane Opolskimi Bieszczadami.
I tak, dzisiejsza trasa to:
Grodków - Sarby - Szklary - Wilemowice - Szklary - Kamiennik - Cieszanowice - Kłodobok - Jaszów - Bogdanów - Grodków