Miejskie kilometry.

Sobota, 25 lipca 2015 · dodano: 25.07.2015 | Komentarze 0

Wczoraj oglądając prognozy pogody to nie miałem w planie dzisiaj jeździć. Rano byłem na działce, porobiłem to co miałem zrobić i tam będąc oglądając niebo dookoła powziąłem decyzję, że jednak się chyba karnę na rowerze.
Wróciłem do domu, sprawdziłem jeszcze prognozy co do Opolszczyzny i komunikaty na NTO były takie, że od 13-tej nadciągną nawałnice.
Zerknąłem na zegarek, patrzę a tu godzina 11:30, no to pomyślałem, że mam 1,5 godziny. Oczywiście nie musiało się to sprawdzić.
Ubrałem się i zszedłem po rower, no i pierwsze co usłyszałem gdy wyszedłem przed klatkę to grzmot. Zerknąłem na niebo, nic nie było widać poza jego błękitem.
Wyruszyłem na obwodnicę, dojechałem do jej początku od strony autostrady. Rozejrzałem się i stwierdziłem, że nie ma co się oddalać od miasta gdyż w każdej chwili może lunąć.
Widziałem, jak czarne chmury nadciągają od południowego zachodu, a z tych chmur było widać jak smugi deszczu leją się z góry. Widziałem, jak Grodków mijają bokiem więc pojechałem im na przeciw. No i faktycznie, na drugim końcu obwodnicy asfalt był mokry, nawet część miasta było mokre. Zerknąłem znowu na niebo i analizując kolejne chmury zdecydowałem, że będę jeździł po mieści i po obwodnicy. Wiało niesamowicie, gdy gnałem z wiatrem na prostej drodze bez większego wysiłku miałem na liczniku 45 km.h, natomiast pod wiatr zaledwie 20 a czasami nawet 17. Masakrycznie się jedzie pod taki wiatr.
No ale udało się dokręcić do 50-tki. Na podwórko dotarłem przed 14-tą, a będąc już w domu widziałem jak deszcz wali po szybach. Była to godzina 14:10.
Trasa to ulice miasta oraz obwodnica.