• Aktywność Wędrówka

Szczeliniec Wielki.

Sobota, 27 lipca 2019 · dodano: 28.07.2019 | Komentarze 0

Od ostatniego wypadu w góry minęło, hm, ponad miesiąc, no tego tak dawni nie było, by tak długie odstępy czasu były między wędrówkami.
Tym razem padło na Szczeliniec Wielki w Górach Stołowych. Pojechaliśmy z bratem a tam na szczycie spotkaliśmy grupę PTTK CEE ze Strzelec Opolskich, byli trochę zaskoczeni, ale fajne było powitanie. Miło się robi jak znajomi tak reagują na "twój" widok. Dziękuję im wszystkim.
No ale do rzeczy, start tym razem z Radkowa, a konkretnie trochę wyżej bo z parkingu któy znajduje się na pierwszym zakręcie drogi stu zakrętów. W pobliżu Wodospadu Pośny. Stamtąd najpierw do wodospadu szlakiem zilonym, dalej żółtym do skrzyżowania z niebieskim, no i tym już na przełęcz pomiędzy Szczelińcem Małym a Wielkim. Dalej czerwonym na szczyt i na trasę zwiedzania.
Kilka formacji skalnych na szczycie.

Zejście i dalej obejściem Szczelińca Małego żółtym szlakiem do schroniska Pasterka i dalej żółtym do parkingu.
Polecam szlaki z Radkowa w kierunku Szczelińca, zarówno żółty jak i niebieski mają ciekawy charakter podejścia lub zejścia, jak kto woli.