Przy okazji do lasu na grzyby.

Wtorek, 6 października 2020 · dodano: 06.10.2020 | Komentarze 0

Po pracy, zastanawiałem się, czy iść na działkę czy "karnąć się rowerem. Padło na rower, na działkę przyjdzie czas.
Wybrałem jazdę po asfalcie, a to z powodu wczorajszego deszczu. Po sobocie mam jak na razie dosyć błota i wody.
Obrałem tak kurs, by wracając jechać przez las Pepka, gdzie chciałem wstąpić i zobaczyć czy są grzyby.
No i tak zrobiłem, najpierw w kierunku Wierzbnika, Jankowic, gdzie za wioską zauważyłem na drodze, małego ptaszka. W ostatniej chwili zrobiłem unik by go nie rozjechać.
Minąłem go i się zatrzymałem, zawróciłem, stanąłem nad nim i chciałem go złapać. Malutki był, chyba wypadł z gniazda, bo nie umiał jeszcze latać. Szkoda mi się go zrobiło,
pomyślałem, że złapię i posadzę na gałęzi. Miałem nadzieję, że rodzice się nim zaopiekują. No i tak zrobiłem, złapałem i podstawiłem dłoń obok gałęzi, mały na nią wskoczył i się mi przyglądał.

Myślę, że jest to nasz najmniejszy z ptaków, mysikrólik.
Zostawiłem go w spokoju i pojechałem dalej. Przylesie, Lipowa, Osiek i do domu, ale przed miastem, wstąpiłem do lasu.
Grzybów tych na których mi zależało, nie znalazłem. Dojrzałem za to jakieś inne.

Chyba maślanka łagodna,

To nie wiem co za grzyb, nie mogę go zlokalizować w atlasie,

A to rulik nadrzewny.
Chłodno było, no i tradycyjnie wietrznie. Na szczęście, wiatr z południa, więc nie był aż tak zimny