Nowe dalsze miejscowości.

Sobota, 21 sierpnia 2021 · dodano: 22.08.2021 | Komentarze 0

Dzisiaj w planie bardziej płaski teren. Na 101 km tylko 250 metrów przewyższenia.
Wypuściłem się w trasę pod Opole, piszę pod, bo do samego Opole nie dojechałem, ale na przykład

elektrownię Opole widziałem.
Ale zanim tam dotarłem, to przejechałem w pobliżu stawów niemodlińskich.
Pierwszy raz byłem w och obrębie, choć widziałem je dziesiątki razy przejeżdżając autostradą A4.

Największy ze stawów, staw Sangów ze stadem łabędzi.

Dowiedziałem się z opisu na tablicy, że gniazdują tu również: bocian czarny, czaple, perkozy a także kobuz, kania, krogulec.

Staw ma dosyć dziki charakter, dookoła powalone drzewa dogorywają zanurzone w wodzie. Daje to zapewne schronienie wielu zwierzętom, zarówno wodnym jak i nadwodnym.
Odwiedziłem kilka nowych miejscowości, między innymi Dąbrowę w której jak się okazało trafiłem na zamek. Przejeżdżałem też kilkadziesiąt razy przez tę miejscowość, ale jak się okazało na jej obrzeżach. W głąb nigdy nie dotarłem, gdzie na wzgórzu stoi wspomniany zamek.

Zamek w Dąbrowie, wybudowany w latach 1615-1617. Obecnie właścicielem jest Uniwersytet Opolski.
Wycieczka udana, nowe tereny, nowe miejscowości.
Jutro czasówka w Graczach i 20-to lecie założenia klubu kolarskiego. Szykuje się małą imprezka.