Góry Stołowe

Poniedziałek, 15 sierpnia 2011 · dodano: 15.08.2011 | Komentarze 0

Po wczorajszym dniu spędzonym na pieszej wędrówce w Górach Bialskich i zdobyciu Rudawca, przyszła kolej na dzień jazdy rowerem. Oczywiście najlepiej w scenerii górskiej. Kumpel zaproponował wyjazd samochodem do Wambierzyc a stamtąd wypad na rowerach. Tak też zrobiliśmy, przed ósmą rano wyjechaliśmy, na miejscu byliśmy około 10-tej. Wszystko szło dobrze do piątego kilometra, bo jadąc za nim usłyszałem jedno wielkie pssssssyyyyyk. Przebił przednią dętkę. Jak się okazało nawet rozciął. Szybka naprawa, bo szkoda było czasu, no i dalej w drogę, najpierw do Radkowa, później pod górę do Karłowa. Podjazd ogólnie około 10-cio kilometrowy, ale z tego 7 było w miarę stromo, bo nachylenie w granicach 5 i 6 %, z większym wskazaniem na 5. W Karłowie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie ze Szczelińcem w tle.

Ze Szczelińcem w tle. © polemar

Z Karłowa drogą stu zakrętów do Kudowy Zdroju, a dalej podjazd do Pstrążnej. Krótki bo około 4 km, ale bardziej stromy. Miejscami 10%. W drodze powrotnej nawet 11.
Skansen w Pstrążnej. © polemar

W drodze powrotnej przejeżdżając przez Kudowę, zatrzymaliśmy się w parku zdrojowym by napiś się wody leczniczej.
Kudowa-Zdrój i park zdrojowy. © polemar

Później podjechaliśmy na granicę z Czechami.
Następny etap to powrót do Wambierzyc drogą stu zakrętów. Kolejne 7 km z 5% podjazdem. No i zjazd również 7 km.
Zjazd drogą stu zakrętów z Karłowa do Radkowa. © polemar

Zjazd z Karłowa wśród imponujących formacji skalnych.
Droga stu zakrętó z Karłowa do Radkowa. © polemar

Po dotarciu do Radkowa, wstąpiliśmy nad zalew Radkowski.
Nad zalewem Radkowskim w Radkowie. © polemar

Podjechaliśmy jeszcze do Wambierzyc, gdzie odbywał się jakiś festyn, w końcu to 15-ty sierpień i święto. Wracając w Ratnie Dolnym przy drodze na wzgórzy usytuowany jest zamek rycerski.
Zamek rycerski w Ratnie Dolnym w pobliżu Radkowa. © polemar

Wycieczka jak najbardziej udana. I jazda rowerem i góry, czyli to co lubię najbardziej.