Na Gromnik.

Niedziela, 20 maja 2012 · dodano: 20.05.2012 | Komentarze 2

Po długiej przerwie, bo ostatnia jazda miała miejsce w kwietniu, wyruszyłem w końcu na przejażdżkę. Umówiłem się z kumplem, który zaproponował wypad na Gromnik.
Trasa najpierw z Grodkowa do Sarb a stamtąd na Przeworno i dalej już na szczyt.

Rozdroże pod Gromnikiem. © polemar

Krótki odpoczynek na Rozdrożu pod Gromnikiem.
Drogowskaz ze szlakami. © polemar

Na Rozdrożu pod Gromnikiem jest rozwidlenie kilku szlaków, między innymi można stąd dotrzeć do Strzelina i Ziębic.
W bukowym lesie. © polemar

Z Rozdroża pod Gromnikiem droga na szczyt wiedzie pośród drzew lasu bukowego.
Kolejne skrzyżowanie na zboczach Gromnika. © polemar

Jedno ze skrzyżowań dróg rowerowych na zboczach Gromnika. Drogą którą widać przypuszczam, że można dojechać do Samborowiczek a dalej do Przeworna.
Wieża widokowa na Gromniku. © polemar

Gromnik 393 m n.p.m. - najwyższe wzniesienie Wzgórz Strzelińskich.
Po dotarciu na szczyt ukazała nam się wieża widokowa, słynna wieża bez widoków. Wspominano o niej w wiadomościach i teleexpresie.
Podstawa wieży widokowej na Gromniku. © polemar

Ruiny na szczycie Gromnika. © polemar

Na szczycie Gromnika są ruiny, tylko tak naprawdę nie wiadomo czego. Gromnik to góra kultu religijnego.
Pamiątkowa fotka na szczycie. © polemar

Zjazd do Romanowa. © polemar

Po zjechaniu z Gromnika w kierunku Strzelina, ale najpierw miejscowość Romanów. Tu na skrzyżowaniu jednak nie na Strzelin tylko na Ziębice.
Widok na Ślężę. © polemar

Z Romanowa do Dobroszowa droga wiedzie mniej więcej na wysokość około 400 m n.p.m. Z niej widać Ślężę.
Widok na Kalinkę. © polemar

Nad Dobroszowem wznosi się góra Kalinka 388 m n.p.m., prawie tak wysoka jak Gromnik.
Wieża kościelna w Dobroszowie. © polemar

Fragment wieży kościelnej w Dobroszowie.
Zabudowa w Romanowie. © polemar

Takie oto domki stanowią zabudowę w Romanowie, miejscowości położonej na Wzgórzach Strzelińskich.
Czas wracać do domu, jeszcze tylko podjazd na Rozdroże pod Gromnikiem a dalej już tylko z górki do domu. Niestety, wiało sakramencko a do tego grzało. Ale to tylko 25 km w trudnych warunkach. Wycieczka męcząca ale jak najbardziej udana.