Wzgórza Strzelińskie.

Sobota, 28 lipca 2012 · dodano: 28.07.2012 | Komentarze 0

Plany co do trasy zmieniały się kilka razy. Los nie bardzo chciał bym zrealizował to co zaplanowałem. A w planie był ostatni etap do źródeł Nysy Kłodzkiej. Nie wyszło, a zaczęło się już walić w czwartek.
Miałem w planie podjechać samochodem do Kłodzka a stamtąd już rowerem wzdłuż rzeki prawie do jej źródeł w Masywie Śnieżnika. W czwartek i piątek chciałem się rozruszać, po pracy do domu, w ciuszki kolarskie i po rower do rodziców. Będąc w samochodzie i jadąc po rower, tak zaczęło lać, że z jazdy nici. Żeby nie tracić czasu, zamontowałem bagażnik na dach, będzie przydatny w sobotę. Nie wyszło w czwartek, wyjdzie w piątek. Wracam z pracy, przechodząc obok samochodu, patrzę, nie ma powietrza w przednim kole, no nie, trzeba znaleźć przyczynę, do gumiarza, na sobotę musi być auto. Z jazdy nici. No i żeby tego było mało, to w nocy nie mogłem spać, brzuch mnie nawalał, muliło mnie. Nie mam problemu z brzuchem, dlaczego akurat teraz, nie spałem połowę nocy, wstałem za późno, więc plan z Nysą Kłodzką stał pod znakiem zapytania. Zebrałem się, najpierw porządne śniadanie, do rodziców po rower, a tam, szlak by to trafił, w przednim kole nie ma powietrza. Pomyślałem, że ja dzisiaj nie mogę jechać w dalszą trasę. Zrobiłem koło, nie pakowałem już roweru na dach samochodu. Wsiadłem na niego i w drogę, postanowiłem jechać na Wzgórza Strzelińskie i do Henrykowa. Ale najpierw do Ziębic.
Kręcąc się po centrum, natrafiłem na ciekawą budowlę, która okazała się Kościołem Ewangelickim.

Kościół ewangelicki w Ziębicach. © polemar

Z Ziębic do Henrykowa w upale niesamowitym, musiałem coś zatankować by się nie odwodnić. Przy głównej drodze znajduje się brama wjazdowa do Opactwa Cystersów.
Henryków - brama wjazdowa do Opactwa. © polemar

Minąwszy bramę mamy przed sobą drogę kamienistą, nie sposób nią jechać rowerem, no nie takim rowerem, góralem owszem, ale kolarką w życiu :-)
Kamienna droga do Opactwa - Henryków. © polemar

Po przekroczeniu kolejnej bramy ukazuje się dziedziniec z klasztorem.
Klasztor Cystersów w Henrykowie. © polemar

Opactwo w Henrykowie. © polemar

W klasztorze mieści się między innymi Katolickie Liceum Ogólnokształcące.
Klasztor w Henrykowie. © polemar

Na terenie opactwa znajduje się tablica upamiętniająca Księgi Henrykowskie i pierwsze zdanie napisane w języku polskim.
Tablic w Opactwie w Henrykowie. © polemar

W ogrodzie w stylu angielskim stoją figurki, oto jedna z nich.
Ogród w Henrykowie. © polemar

Z Henrykowa pojechałem w kierunku Białego Kościoła. Tam zerknąłem na ośrodek rekreacyjny, następnie podjazd pod Gromnik. Upał dawał się coraz bardziej we znaki, po minięciu przełęczy pod Gromnikiem zjechałem do Preworna i tam tank. Później już tylko do domu. Dystans wyszedł taki jaki wyszedł, plany były inne, ale to co przebyłem też można zaliczyć do udanych.