Niecodzienne zdarzenie.

Czwartek, 26 lipca 2018 · dodano: 26.07.2018 | Komentarze 2

Niecodzienne zdarzenie, tak, dzisiaj miałem przygodę jakiej żadnemu rowerzyście nie życzę.
Po pracy jak prawie co dzień, postanowiłem pojeździć. W planie było około 60 km, i nie było by w tym nic nadzwyczajnego poza tym, że zapowiadali burze nad Opolszczyzną, deszcz i burza, no i zaciągnęło się na niebie czarnymi chmurami.
Nie było sensu oddalać się od miasta, (dzisiaj to był błąd), więc pojechałem na krótką rundę przez Lipową, Osiek, Żelazną i do Grodkowa, a dalej po obwodnicy. Chmury były coraz bliżej, więc tak jak pomyślałem, to zrobiłem, czyli pierwsze kółko po obwodnicy, zacząłem drugie, przeliczyłem, że je zrobię i później jeszcze połowa i będzie zamierzony dystans.
Jechałem od strony Wojsławia, drogą wojewódzką nr 401, zbliżałem się do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 378, czyli ze Strzelina do Grodkowa.

Chcę zaznaczyć, że drogi dojazdowe do obwodnicy mają znaki STOP. I chcę dodać że miałem wiatr w plecy, lekko się jechało. Zbliżając się do skrzyżowania, zauważyłem samochód dojeżdżający do obwodnicy od strony Grodkowa, dojeżdżał i się zatrzymał. Zerknąłem w prawo i dojrzałem szary samochód dojeżdżający od Strony Strzelina. Jadę i patrzę na niego i widzę, że auto nie zwalnia. Pomyślałem sobie, kurde, on wjedzie na skrzyżowanie. No i w tym momencie zacząłem hamować, dwa hamulce na raz. A że mam tak je wyregulowane by mi kół nie blokowały, to widzę, że pomimo hamowania nadal jadę, zwalniam ale jadę. Samochód już wjechał na skrzyżowanie a ja widzę jak zbliżam się do jego boku. Babeczka, młoda, która siedziała za kierownicą tak jak by mnie nie widziała. Pomyślałem, nie dam rady się zatrzymać. Próbowałem i skręciłem lekko by wydłużyć drogę hamowania ale i to nie przyniosło zamierzonego efektu.
Przygrzałem w bok przy końcu samochodu. Wykrzywiło mi kierownicę, przeleciałem przez nią trzymając się niej kurczowo. Wylądowałem na środku pasa jezdni, chyba bokiem uderzyłem w asfalt, przekaturlaćłem się na plecy cały czas trzymając kierownicę w rękach. Siła odśrodkowa wyrwała mi rower z rąk. Ja jeszcze przekręciłem się na bok a rower poleciał kilka metrów dalej. Kątem okaz zerknąłem na auto które mi wymusiło pierwszeństwo i widziałem, jak odjeżdża ze skrzyżowania nie zatrzymując się.
Z Seata który stał na skrzyżowaniu wybiegły dwie kobiety. Ja zebrałem się jak najszybciej z asfaltu, gdzyż obawiałem się pędzących samochodów, zwłaszcza tych co by mogły jechać za mną. Z przeciwka zauważyłem jechały ciężarówki. Podniosłem rower i zszedłem na pobocze. Panie które wysiadły z Seata podeszły i sprawdziły mój stan. Nie było źle, w zasadzie było prawie dobrze.
Nikt z nas nie zapamiętał nr rejestracyjnego. Podziękowałem kobietom, które powiedziały, że zawrócą i pojadą na miasto i że może rzuci im się w oczy ten samochód. Był to VV chyba golf, starszego typu, koloru szarego.
Po zdarzeniu ogarnąłem rower, wyprostowałem klamkomanetki, siodełko, kierownicę, przerzutki.
Pojechałem również na komisariat zgłosić zdarzenie.